Guidad tur i finaste Nättraby! ♥

I "morse"  vid 11 (lr förmiddags kanske man säger?) så packade jag & Dion in oss i min mammas bil för hon var snäll o skjutsade oss till Nättraby. Åkte hem till farmor o farfar o pappa o dom var inte där än. Dom har sålt sin sommarstuga på jordö så har hållt på för fullt med att rensa o flytta ut därifrån idag.
Men när vi kom fram iaf så blev det mat nästan direkt för Dion, sen lite mys med sin gammelfarmor o gammelfarfar. Sen var det 1,5 timme tills pappa o dom skulle komma o vi skulle äta så jag bestämde mej för en promenix, älskar ju o gå i N-By så man får ju passa på! ;) Dion somnade efter 5 min i vagnen, så skönt för han. O belv sååå sjukt varmt medans vi var ute.. Höll på o svettas ihjäl o ingen dricka hade jag tagit med! =/ Men en jättemysig promenad blev det iaf.. längs ån, åslätten, orrekulle, tallan o sen genom byn hem.
Haft en så härlig dag idag, kom hem vid 20.00 o då blev det pyjamas o välling direkt för Dion. O jag sitter nu här o smaskar på min mega godis påse från OK i N-by som gick på 40 KRONOR!!! O det e liksom billigt med lösgodis där så då kan ni tänka er hur stor den e, haha! Men Valon får ju smaka liiite såklart.. =)

Tagit en del bilder idag så lägger in dom istället för o skriva massa "strunt"! Så får ni en guidad tur på vår runda o får se själva hur fint det är! =)

Trevligt sällskap jag har som somnar efter 5 min! Haha! Min lille fis!


Vi började längs ån...


Åslätten..


Åslätten.. Massa som sjösatte båtar där idag, vilken sommarkänsla jag fick!!


Mysiga skogsvägen på vägen mot Orekulle..


Blev ju så varmt så tog en liten paus..


Utsikten från min bänk..


Orekulle!


"Tallan", Tallholmen.. en badplats i N-by!


Tillbax "hemma" så var Dions morfar, Gunilla och 2 morbröder på plats. Vi åt direkt, farmor goda köttfärslimpa! Sen åkte pappa & Gunilla o skulle fixa det sista på Jordö och då gick jag, Dion och hans morbröder ut på en liten promenix till..

Mina goa småbröder/megastolta morbröder, Melvin & William! <3


Dion somnade en stund till o då blev det Bockia spel för mej, farmor, Melvin & William.. Tävling på hög nivå, haha! Jag tror jag vann va? =p

Farmor & William..


Jag & min yngsta lilla, liiiilla bror! =) <3


Lika? =) Den näst yngsta i skaran, Melvin gounge!! <3


Jag vann!!! =P


Trötta efter storförlust mot syrran, hahah!


Vi gick in när Dion vaknade o då blev det bus med farfar/gammelfarfar...

Sitter o tittar fundersamt på farfar.. =)


Min vackra skatt!!


Det var allt för idag.. Imon ska vi in till leklandet en runda på förmiddagen, William fyllde år för lite sen så vi ska fira han lite där. Sen ska mamma o Thomas bjuda alla barnen + barnbarnet på pizza-buffé ute på Hasslö. Skitgott där så det ser man framemot! ;)

Nu ska jag hälla i mej 10 liter vatten för dör av törst här efter allt godis, sen beklaga mej för att jag har ont i magen o att jag aldrig skulle ätit så mycket godis.. En helt vanlig kväll i Sofias liv med andra ord! =)

Tata



Kommentarer
Postat av: Sara & Wilmer

Ååå vad fint det är i Nättraby, det är så man längtar hem igen! Jag älskar den promenaden som du gick med din ögonskatt! Han är verkligen riktigt söt din lille kille!



Stor kram

2009-05-16 @ 12:07:01
URL: http://saranb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0